Mahdollisuuksien Tori

Mahdollisuuksien torit ovat ilmaisia yleisötapahtumia, joiden tavoitteena on lisätä tietoisuutta globaaleista kehityskysymyksiä ja herätellä suomalaisia maailmanlaajuiseen yhteisvastuuseen.

Seuraava Mahdollisuuksien Tori Hyvinkäällä järjestetään myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana (2022)

Tapahtumissa on tarjolla elämyksiä ja tietoa maailman tilasta koko perheelle. Järjestöt ja muut toimijat tuovat tapahtumissa esille köyhyyden ja epätasa-arvon syitä ja kertovat, mitä jokainen ihminen voi halutessaan tehdä näiden poistamiseksi. Mausteena on eri maiden kulttuuria ja herkkuja.

Paikalliset järjestöt vastaavat Mahdollisuuksien torin järjestämisestä ja torilla esittäytyy järjestöjä laidasta laitaan. Kansainvälisiin kysymyksiin keskittyvien kansalaisjärjestöjen lisäksi mukana on muun muassa urheilu-, lapsi-, nuoriso-, kulttuuri – sekä sosiaali- ja terveysjärjestöjä.

Mahdollisuuksien torien tarkoituksena on tuoda esiin monikulttuurisuutta positiivisessa valossa ja toimia luontevana kohtauspaikkana erilaisille väestöryhmille. Mahdollisuuksien toreilla voi nauttia monipuolisesta kulttuuriohjelmasta, tutustua järjestöihin ja oman kotipaikkakuntansa kulttuuriseen kirjoon.

Tapahtuma järjestetään vuosittain noin 20 paikkakunnalla. Valtakunnallisesti toreja koordinoi Fingo ry .